charliezmamma.blogg.se

En blogg om mitt liv som mamma till en son, som sambo. Mitt liv i nuet och framtiden.

Snöig Fredag

Kategori: Allmänt

Joo, gossen har åkt till sin pappa i em och Markus han åkte imorse upp till Hirvi och tog båda hundarna med sig. Så då har jag ingen som skyddar mig inatt, inte för att jag tror att Dilba hade tillfört så mycke till skydd, hon skulle nog snarare vifta på svansen och gett inkräktarna en blöt puss :P Nåja då slipper hon ju vara ensam imorgon hela dagen medans jag jobbar, hon har med all säkerhet det mycke bättre där uppe än hemma ensam med mig. Inte för att hon brukar klaga så mycke när det är bara hon och jag, då får hon ju göra Nästan precis som hon vill :) 
 
Och snö i mängder har vi fått, blir en svängom med snökaran när man kommer hem från arbetet. Ganska lustigt, vi har nu under dessa dagar fått stora mängder med snö. Men inte tusan står det någonting om det i tidnignarna? Visst vi är väl lite mer förberedda än vad 08:orna är men nån gång hinner inte ens våra resurser med all snö så vi också blir strandsatta/insnöade, men utrbyter det ett kaos? Öh nä, dom allra flesta är väl medvetna om att detta är ett nordligt land där det blir KALLT och vi får SNÖ. Jösses det är inte kärnfysik, använd hjärnan. Samma visa varje år; "Snökaos i stockholm, folk är insnöade bla bla bla". Hallo!! Lär ni er ingenting från år till år?? Ha en backup IFALL det kommer nån cm snö mer än det normala, för det är ju tydligt att det blir det. Men som vanligt kommer detta som ett brev på posten för dom. Jag personligen har skaffat mig en extra spade :) Mest ifall att man får ett tuppjuck på den ena, så då har man en i reserv :)
 
Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: