charliezmamma.blogg.se

En blogg om mitt liv som mamma till en son, som sambo. Mitt liv i nuet och framtiden.

Kall Fredag

Kategori: Allmänt

Jaa nu börjar minugraderna komma! :) hellre det än allt snöande, ser dock att några flingor faller titt som tätt. Nåja det ska nog gå bra det med. Jobba 7-15 idag, tur jag har min snälla moster Carola som kommer och är med challe balle på morgonen så han slipper kliva upp å åka på dagis efter sex på morgonen. Och min snälla morfar som går ut med hundarna under dagen idag. Ska bjuda min pappa på middag ikväll, Markus ska på nå baluns med jobbet å kommer inte hem förrän inatt. Så då bjussar jag daddy på middag så får mamma äta sen när hon kommer från jobbet. 
 
Sitter och läser lite äldre artiklar på nsd å kuriren som jag missat tidigare ang snöröjningen m.m 
Och blir rent ut sagt av förbannad över vad en del kläcker ur sig i kommentarer, "Tycker snöröjningen har varit så urusel iår hittills, när man just har skottat infarten då kommer plogen och lägger upp en vall till infarten. Dåligt av dom"
Men hello!!! Hur i helvete hade ni tänkt er att dom ska göra då när dom plogar bostadsområden??? Lyfta på bladet inför varje infart?? Dumskallar, och dåligt hittills iår? Då lär nog denne får sv'ära några ggr till innan denna vinter e slut för mer snö det lär vi då garanterat få. Skaffa er en stor spade eller varför inte en traktor å ge er ut och hjälp till om ni tycker det hålls efter dåligt eller knip igen pajhålet. Jösses.
 
Nåja, med det sagt får jag önska er alla en trevlig helg!
 
Over and out!

Kommentarer

  • Stina säger:

    Anders kör ju snö här nere och folk är lika dumma här oxå, dom har till och med skällt på Anders för att han skottar vägen så att det kommer en snö vall på deras nya skottade uppfart, .. Så ja folk är dum i skallen. Anders kör mellan 8-20tim pass (vilket är lite om man gemför med dom där uppe), skulle dom då undvika att lägga en vall vid varje uppfart så skulle dom ju klaga på att det tar för lång tid.. Sen finns det ju dom som är mindre duktiga på att skotta/ploga och dom som är bättre , men bara gilla läget

    2012-12-28 | 00:39:35
    Bloggadress: http://www.mammaivallda.blogg.se

Kommentera inlägget här: