charliezmamma.blogg.se

En blogg om mitt liv som mamma till en son, som sambo. Mitt liv i nuet och framtiden.

Jobb helg

Kategori: Allmänt

Japp då kör vi en jobbkväll denna fredag och imorgon lördag.. Det betyder sovmorgon imorrn! Ska förbereda det mesta som kan göras innan nyårsafton, typ stycka upp tjädern och göra quesadillas bl.a..
 
Åh så jag längtar tills det här året är över! Kommer inte att längta tillbaka till det, inte för fem öre! Hoppas att 2013 blir 100ggr roligare och mer innehållsrikt annars säger jag upp mig och bosätter mig långt in i skogen och lever som dom gjorde förr i tiden. Odla mina egna grönsaker och så min egen säd och mjölka min egen ko.
 
Nyårsmenyn är då klar. Vi börjar den med en liten amuse bouche, tunnbröd fylld med rökt älghjärta och en vitlöks/peppar röra. Förrätten blir klassiska mexikanska quesadillas med creme fraîche, hackad lök, salsa och lite flingsalt. Varmrätten, en gryta på tjäderhöna med pressad potatis och sallad.
Efterrätten, mascarponekräm med marinerade jordgubbar. 
 
Vinet har jag ingen aning om det fixar Sofia, och skumpan hoppas jag på Brown Brothers (Zibibbo)
Hel gott kommer det bli! 
 
Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: